Szar dolog a káröröm, s most nincs is bennem. Inkább sajnálat illetve egy kis öröm afelett, hogy jól gondoltam azt, amit.
Ma röppent fel annak a híre, hogy az Il Ferro bukik. Sosem volt szimpatikus ez az egész dolog. Pláne nem az Il Ferro - a többi: Hírautó, Autóreklám, stb még hagyján, de az Il Ferro valahogy sosem tetszett.
Miről is van szó? Hát arról, hogy van egy cég, ami meghatározott összeget fizet azoknak a gépjárműtulajdonosoknak, akik megengedik, hogy cserébe hirdetési felületként hasznosítsák autóik oldalát, elejét, hátulját. azonban az egész egy elég tetemes, több százezres regisztrációs díj befizetésével kezdődik, majd a szigorú szabályok ismertetésével, s sajnos sokszor szerződéskötéssel végződik. Meghatározott, napi 40 km megtétele a kocsival, az autó folyamatos tisztán tartása, havi egyszeri ellenőrzés. Ám ez még nem elég: nem csak használt autóra lehet ilyen hirdetési szerződést kötni, hanem újra is. A kezdőrészletet leszurkolja a tulaj a márkakereskedésben, az Il Ferro pedig fizeti a havi törlesztőrészlet egy részét. Persze, csak olyan kereskedésekben lehet autót venni, amelyiket az Il Ferro megenged. Amennyiben felbontaná a szerződést az Il Ferro a tulaj között, úgy onnantól kezdve természetesen neki kell állnia a kocsi részleteit.
És akkor a hír: az Il Ferro a szokásos hó eleji elszámolási időszakot (s ezzel az adott havi kifizetési procedúrát) kitolta március végére, mindezt vezetőség-váltással indokolta a cég, ám további aggasztó dolog, hogy napok óta elérhetetlenek telefonon keresztül.
Miért is bajos annyira ez a kitolás? csak azért, mert így ugye rengeteg újautó-tulajdonos nem kapta meg azt a pénzt, amiből befizethetik az adott havi törlesztő részletet. Így a "vezetőcsere" miatt sokan kerültek bajba. Itt jelenik meg amúgy az Il Ferro-jelenség egyik nagy árnyoldala: sok olyan kispénzű embert rávesznek szerződéskötésre, akik önmaguktól nem lennének képesek új autót venni - azt azonban nem veszik figyelme, hogy az Il Ferro megszűntével elveszik a kocsi.
És még valami: sokan mondják, hogy ez gyakorlatilag nem más, mint egy piramis-játék, ami addig működik,amíg a regisztrációs díjakból van bevétel. Ezt támasztja alá, hogy én az esetek 90%-ában önreklámozó (tehát Il Ferro-s matricájú) autót láttam az utakon. Már pedig így aligha van bevétele a cégnek a hirdetőktől. Sőt, eddig leginkább barterüzleteket kötöttek, amiből ugyancsak nem származik nagy haszon - az egyik legnagyobb ilyennel, az Est Médiával decemberben szakadt meg a szerződés.
Szóval fura ez a jelenség. Elvileg egy nagyon hatásos marketing-tevékenység lehet az autóval való reklámozás, mint ahogy például Nyugat-Európában is virágzik. Bár kevésbé mérhető magának a reklámnak a közvetlen hatása, mégis könnyen belátható, hogy egy idő után hasznot hoz. Na de úgy, hogy a bérelt felület hatalmas hányadán a saját cég logója díszeleg???
Ma röppent fel annak a híre, hogy az Il Ferro bukik. Sosem volt szimpatikus ez az egész dolog. Pláne nem az Il Ferro - a többi: Hírautó, Autóreklám, stb még hagyján, de az Il Ferro valahogy sosem tetszett.
Miről is van szó? Hát arról, hogy van egy cég, ami meghatározott összeget fizet azoknak a gépjárműtulajdonosoknak, akik megengedik, hogy cserébe hirdetési felületként hasznosítsák autóik oldalát, elejét, hátulját. azonban az egész egy elég tetemes, több százezres regisztrációs díj befizetésével kezdődik, majd a szigorú szabályok ismertetésével, s sajnos sokszor szerződéskötéssel végződik. Meghatározott, napi 40 km megtétele a kocsival, az autó folyamatos tisztán tartása, havi egyszeri ellenőrzés. Ám ez még nem elég: nem csak használt autóra lehet ilyen hirdetési szerződést kötni, hanem újra is. A kezdőrészletet leszurkolja a tulaj a márkakereskedésben, az Il Ferro pedig fizeti a havi törlesztőrészlet egy részét. Persze, csak olyan kereskedésekben lehet autót venni, amelyiket az Il Ferro megenged. Amennyiben felbontaná a szerződést az Il Ferro a tulaj között, úgy onnantól kezdve természetesen neki kell állnia a kocsi részleteit.
És akkor a hír: az Il Ferro a szokásos hó eleji elszámolási időszakot (s ezzel az adott havi kifizetési procedúrát) kitolta március végére, mindezt vezetőség-váltással indokolta a cég, ám további aggasztó dolog, hogy napok óta elérhetetlenek telefonon keresztül.
Miért is bajos annyira ez a kitolás? csak azért, mert így ugye rengeteg újautó-tulajdonos nem kapta meg azt a pénzt, amiből befizethetik az adott havi törlesztő részletet. Így a "vezetőcsere" miatt sokan kerültek bajba. Itt jelenik meg amúgy az Il Ferro-jelenség egyik nagy árnyoldala: sok olyan kispénzű embert rávesznek szerződéskötésre, akik önmaguktól nem lennének képesek új autót venni - azt azonban nem veszik figyelme, hogy az Il Ferro megszűntével elveszik a kocsi.
És még valami: sokan mondják, hogy ez gyakorlatilag nem más, mint egy piramis-játék, ami addig működik,amíg a regisztrációs díjakból van bevétel. Ezt támasztja alá, hogy én az esetek 90%-ában önreklámozó (tehát Il Ferro-s matricájú) autót láttam az utakon. Már pedig így aligha van bevétele a cégnek a hirdetőktől. Sőt, eddig leginkább barterüzleteket kötöttek, amiből ugyancsak nem származik nagy haszon - az egyik legnagyobb ilyennel, az Est Médiával decemberben szakadt meg a szerződés.
Szóval fura ez a jelenség. Elvileg egy nagyon hatásos marketing-tevékenység lehet az autóval való reklámozás, mint ahogy például Nyugat-Európában is virágzik. Bár kevésbé mérhető magának a reklámnak a közvetlen hatása, mégis könnyen belátható, hogy egy idő után hasznot hoz. Na de úgy, hogy a bérelt felület hatalmas hányadán a saját cég logója díszeleg???