Múlt héten bekapcsolódtam a Pannon készülékcserés akciójába, mert a régi telefonom bemondta az unalmast, és állandóan sztrájkolt. Nem volt hajlandó elérhető lenni, hiába volt bekapcsolva.
Szóval meglátogattam a Duna Plázában lévő Pannon képviseletet. Szép nagy helyiség, mindenféle modern felszereléssel, többek között ügyfélhívó rendszerrel. Ez nagyon praktikus dolog, hiszen a kiválasztott szolgáltatás után a megfelelő ügyintézőhöz küldi az ügyfeleket. Tájékoztat arról is, hányan várakoznak előttünk, és nem kell azzal törődni, hogy figyeljük, ki után jöttünk, nehogy elénk tolakodjanak. Csak leül az ember, olvasgat, nézelődik, türelmesen vár, mert tudja, hogy biztosan sorra kerül. Legalább is, én így voltam ezzel a dologgal.
Aztán jött a pofára esés. Vagy fél óra után sorra kerültem, és a pultnál közölték velem, hogy az általam keresett készülék elfogyott. Mikor megkérdeztem, hogy esetleg nem lehetne kiírni, hogy az agyonhirdetett akciós készülék éppen nem kapható - mert akkor talán nem vártam volna fél órát a semmire - a következő választ kaptam:
„Ha mindent kiírnánk, ami nincs, akkor megtelne az üvegfal”
A T. Ügyintéző itt arra a falra és ajtóra gondolt, ami az irodát határolja a Pláza folyosója felől. Ez kb. 20 m2 lehet. Nem értem ezt a „megtelne” dolgot, mert sem a kártyás, sem az előfizetéses készülék lista nem több egy A/4-es oldalnál.
Még jó hogy van ügyfélhívó rendszerük. Talán meg kéne tanulni rendesen használni, hogy érjen is valamit. Nem hiszem, hogy olyan nagyon bonyolult lenne abba hipermodern érintőképernyős sorszámosztó gépbe tenni egy tájékoztató menüt, ami a „készülékvásárlás” menüpont választása esetén kiírná, hogy melyik termék nem kapható. Ha mégis nehézségekbe ütközne ez a dolog, javaslom a manuális módszert.